Sopimus ja toimitusehdot

Kaupan ehdot

Osapuolet

Kauppias

BLACKLADY/ABC Kiinteistöhuolto Oy
Osoite: Asemakylänraitti 27, 90840 Haukipudas
Puhelin: +358 (0)400 689734
Email: info@blacklady.fi
Y-tunnus:1033904-0

Asiakas

Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sekä kauppiaskohtaisia ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja kauppiaan Internet-palveluissa.

Tilaaminen

Yleiset ehdot

  • Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia, ellei muuta ole mainittu.
  • Sovellamme majoitustilanteissa dynaamista hinnoittelua. Hinnat ovat riippuvaisia ajankohdasta ja vaihtelevat kuukausittain, viikoittain ja päivittäin.
  • Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille.
  • Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin.
  • Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
  • Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Varausehdot

Näitä ehtoja sovelletaan vuokrattaviin ja varattaviin tuotteisiin ja palveluihin. Yhteisesti näistä käytetään nimitystä "kohde".

Varaaminen

  • Asiakas vastaa siitä, että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.
  • Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
  • Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
  • Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
  • Kauppias ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Kauppiaaseen tilanteen korjaamiseksi.
  • Kauppias ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.
  • Mikäli kohde ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.

Peruutukset ja muutokset

  • Peruutuspäivä on se päivä, jona Kauppias on saanut tiedon peruutuksesta.
  • Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa.
  • Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa,
  • kun varauksen alkamiseen on aikaa 30 vrk tai enemmän, veloitetaan varauksesta toimistokulut 50 €.
  • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 30 vrk, peritään koko vuokrahinta.
  • Alennuskoodilla varatuista kohteista peritään aina koko vuokrahinta riippumatta peruutusajankohdasta.
  • Asiakkaan valitsemat kolmannen osapuolen lisäpalvelut veloitetaan täysimääräisenä, mikäli peruutus tehdään alle 30 vrk ennen tapahtuman/varauksen alkua.
  • Vakavissa sairas- tai tapaturmatapauksissa on toimitettava virallinen lääkärintodistus, jolloin veloitamme toimistokulut 50 €.
  • Näissä ehdoissa huono sää tarkoittaa esimerkiksi kesällä kovaa vesisadetta (yli 4 mm), ja kovaa tuulta (keskituuli yli 8 m/s).
  • Huono sää ei ole pieni vesisade tai tuuli.
  • Huonon sään täytyy vaikuttaa selkeästi tilatun palvelun toteutukseen.
  • Siirrossa ei ole mahdollista vaihtaa palvelua.
  • Asiakkaan tulee ilmoittaa siirrosta viimeistään 3 vuorokautta ennen palvelun aloitusaikaa.
  • Mikäli ryhmäkoko on maksimissaan 10 henkilöä, siirto voidaan toteuttaa veloituksetta.
  • Mikäli ryhmäkoko on yli 10 henkilöä, pidätämme oikeuden periä siirrosta 20 % palvelun hinnasta.
  • Varaus voidaan asiakkaan pyynnöstä muissa tapauksissa siirtää seuraavin ehdoin:
  • Siirto voidaan tehdä vain kerran.
  • Siirrossa ei ole mahdollista vaihtaa kohdetta.
  • Siirron tulee tapahtua viimeistään 30 vrk ennen alkuperäisen varauksen alkua.
  • Siirtopalkkio on 50 eur (sis. alv.)
  • Mikäli siirretty varaus perutaan, peritään aina koko vuokrahinta riippumatta peruutusajankohdasta.

Kauppiaan oikeus peruuttaa varaus

  • Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi Kauppias irtisanoa sopimuksen. Irtisanomisesta ilmoitetaan viivytyksettä kohteen vuokranneelle asiakkaalle.
  • Kauppiaalla on oikeus perua varaus, mikäli arvioidaan, että sääolosuhteet estävät palvelun toteuttamisen turvallisesti.
  • Kauppias pidättää oikeuden arvioida milloin sääolosuhteet ovat turvalliset palvelun toteuttamiselle.
  • Kauppiaalla on oikeus perua varaus, mikäli palvelun toteuttava henkilö sairastuu äkillisesti. Tällaisessa tilanteessa Kauppias pyrkii kuitenkin ensisijaisesti järjestämään verkostostaan tilalle toisen kokeneen työntekijän ja toteuttamaan palvelun mahdollisimman laadukkaasti ja alkuperäistä tilausta vastaavana.
  • Kauppiaan tekemistä peruutuksista ilmoitetaan viivytyksettä palvelun tilanneelle Asiakkaalle.
  • Kauppiaan peruessa varauksen asiakkaalla on oikeus saada maksamansa summa kokonaisuudessaan takaisin.
  • Force majeure -esteen takia irtisanotusta sopimuksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.

Avaimet

  • Maksuvahvistuksessa asiakkaalle toimitetaan ohjeet avaimesta ja sen noudosta.
  • Kadonneesta tai palauttamatta jätetystä avaimesta omistajalla on oikeus periä kaikki uudelleensarjoituksista tai lukkojen vaihtamisesta aiheutuvat kustannukset täysimääräisesti kuitenkin vähintään 250 euroa.
  • Kauppiaalla on oikeus periä vähintään 150 eur korvaus mikäli tämä joutuu avaamaan kohteen hävinneen tai sisälle jääneen avaimen vuoksi.

Kohteen käyttö

  • Kohde on määritelty kohdekuvauksessa
  • Asiakkaalla on vuokra-aikana käyttöoikeus kohteeseen ja sen varustukseen sekä erikseen määriteltyihin palveluihin.
  • Jos varaaja huomaa kohteessa puutteita tai muuta huomautettavaa, on hänen viipymättä ilmoitettava siitä varaustenhallinnasta vastaavalle.
  • Asiakas huolehtii kohteen siisteydestä vuokra-aikana ja sen päätyttyä.
  • Asiakas on vastuussa majoitustilanteessa kohteen loppusiivouksesta varauksen päättyessä.
  • Mikäli asiakas on jättänyt kohteen siivoamatta, laskuttaa Kauppias kohteen siivouksesta aiheutuneet kulut täysimääräisesti. Siivoustyö 60 eur/h, matkakulut 3 eur/km, matka-aika lasketaan työaikaan.
  • Asiakas voi tilata erillishinnoitellun loppusiivouksen.
  • Kohde on asiakkaan käytössä kohdekuvauksessa määriteltynä aikana.

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan Kauppiaalle vahingon, jonka hän on aiheuttanut kohteelle. Varaaja on vastuussa myös muista kohteessa vierailevista henkilöistä sekä heidän aiheuttamastaan vahingosta varauksen aikana.
  • Kauppias ei korvaa luonnonolosuhteista, kuten hyönteisistä, eläimistä, kelirikosta tai odottamattomista säänvaihteluista asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.

Valitukset

  • Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua.
  • Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa vuokra-ajan päättymisestä kirjallisesti.
  • Kauppias pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.
  • Jos asiakas ja kauppias eivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.

Toimitusehdot

Sopimuksen syntyminen

  • Sitova sopimus kaupasta tulee voimaan, kun tilaus on vahvistettu (tilausvahvistus/maksuvahvistus).
  • Tilausvahvistus/Maksuvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse.

Toimitus

  • Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan.

Omavastuu

  • BLACKLADY/ABC Kiinteistöhuolto Oy on vastuuvakuutettu yritys. Järjestäjän laiminlyönneistä johtumattomat esim. tapaturmat ja laitteiden vaurioituminen ovat asiakkaan omalla vastuulla.

Maksuehdot

  • Kauppias soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.
  • Kauppias ei tallenna pankkiyhteys- tai luottokorttitietoja missään vaiheessa.
  • Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.
  • Maksaminen laskulla
  • Lasku on maksettava laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä.
  • Eräpäivän jälkeen maksettuihin laskuihin lisätään aina viivästyskulut. Mikäli lasku on maksettu eräpäivän jälkeen alkuperäisellä laskulla ja viivästyskuluja on ehtinyt jo syntyä, kulut laskutetaan erikseen.
  • Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Kauppias ei käsittele tilausta.